I’m Romanian – Maria Dermengiu, româncă

4 comments
I'M ROMANIAN, OAMENI

Maria Dermengiu, româncă din Bucureşti

I ' m Romanian

Maria Dermengiu“Sunt artist vizual, termen ce include în înțelesul său atât pe pictor, cât şi pe designerul de obiect. Sunt ambele, în pondere diferită în funcție de momentul şi activitatea pe care mă focusez. Datorită pasiunii mele pentru artă, am dezvoltat un proiect de artă aplicată ce a devenit un brand, un lovemark pe piața noastră – Marie Nouvelle. Produsele propuse sunt următoarele : accesorii de lux (eşarfe din mătase şi articole vestimentare din mătase), accesorii casual (huse universale de tabletă sau telefon şi genți de vacanță), precum şi linia de Home Deco (abajururi, tapet şi ceramică faianță).

Sunt un om creativ cu suflet de artist şi mintea ancorată în realitatea practică. Un boem dual – trec uşor dintr-o emisferă în alta, cea dreaptă şi cea stângă. Poate fiindcă sunt ambidextră, nu ştiu. Cred că undeva în condiția românilor se regăseşte sub formă pură creativitatea şi flexibilitatea sau, mai bine spus, adaptarea la mediu.

Sunt mândră să fac parte din generația aceasta de tineri antreprenori, întreprinzători, creativi ce ies în față propunând propriile viziuni asupra designului şi lumii în care trăim. Sunt decisă să creez aici în țară, să lucrez cu furnizori locali pe cât posibil şi să dezvolt acest brand pentru a deveni unul de referință pe piața accesoriilor din țară şi afară. Ca pictor, voi continua să mă dezvolt şi să creez.”

Maria

Website Marie Nouvelle Studio

Pagina Facebook Marie Nouvelle Studio

marie nouvelle studiomaria dermengiugenti marie nouvelle

Pagina Facebook Marie Nouvelle Home Deco

home deco marie nouvelleClick here to read the article in English

Link campanie “I”m Romanian”

 Maria Dermengiu

Advertisements
Posted by

About beautiful Romanians, interesting projects and fascinating landscapes Despre români frumoși, proiecte interesante şi locuri fascinante

4 thoughts on “I’m Romanian – Maria Dermengiu, româncă”

  1. Pingback: I’m Romanian – Maria Dermengiu |

  2. Sunt câteva lucruri discutabile în acest interviu. Spune doamna că proiectul a devenit brand, iar apoi s-a transformat în „love mark” (corect scris era „lovemark”). Ca să fie brand, era necesar un grad mult mai mare de conştientizare a identităţii, a numelui, care să-l diferenţieze eventual de nişte competitori serioşi. Dacă întrebăm pe stradă nişte trecători despre acest „brand”, puţini, prea puţini vor fi cei care îl vor recunoaşte sau care îl vor diferenţia de alţi producători. În concret, publicul aici constă în prietenii de Facebook şi alte cunoştinţe, maximum câteva sute de oameni. Ar fi interesantă o statistică – adică număr de cumpărători, număr de produse vândute etc. Nu e nici Brainconf, nici Ikea, nici Coca-Cola, nici Napolact, nici Matache Măcelaru’.

    Iar dacă vrei să fie un „lovemark”, chestiunea devine şi mai serioasă. Mai întâi ar fi necesară cunoaşterea brandului de către un public foarte numeros, zeci de mii, dacă nu sute de mii sau milioane de oameni (prin raportare la categoria produselor în discuţie). Apoi ar fi necesară cunoaşterea istoriei produselor, o istorie mai lungă, una care transcende o simplă experienţă de viaţă personală. Iar istoria trebuie să transmită emoţie, foarte multă emoţie, care să fie percepută de mulţi, foarte mulţi oameni: zeci de mii, sute de mii, milioane. Am văzut cu ceva timp în urmă nişte încercări ale unora care postau pe Facebook secvenţe din viaţa personală cu scopul (foarte transparent) de a capta bunăvoinţa cititorilor şi de a impresiona (artificial) cu povestea lor, mai mult sau mai puţin înflorită. O şmecherie care nu ţine, mai ales dacă o faci în scop de marketing, înainte de a fi măcar un brand care impune respect printre competitori. Articolul acesta ar fi fost poate ceva mai interesant dacă ne spunea ceva mai mult despre produse, despre ce au ele inovator, şi nu despre persoana creatorului.

    În final, lucrul cel mai important de sesizat este că există o flagrantă contradicţie între ideea de brand şi ideea de antreprenoriat. Antreprenoriatul este, în general (ca şi în acest caz), o afacere la scară mică, una concentrată pe o anumită oportunitate de piaţă şi pe inovaţie, în timp ce brandul este o afacere dezvoltată, care are la bază produse care au cerere constantă, cu ţintă de dezvoltare şi mai mare. Chiar autoarea spune că vrea să „dezvolte” acest brand pentru a deveni unul de referinţă pe piaţa accesoriilor din ţară şi afară. Dacă e brand, ar trebui să fie deja de referinţă, dacă nu e, atunci poate devine unul prin dezvoltare. Interesantă dorinţa de a se impune în afară. Cu cine anume va intra în concurenţă? Cu care „branduri”, cu care designeri?

    Ce m-ar fi interesat în particular este inovaţia care ar trebui să caracterizeze aceste produse. Care este inovaţia în acest caz?

    Like

    • Bună ziua,

      Mulțumim pentru interesul acordat blogului nostru şi reflecțiilor ce se nasc în urma citirii acestui post de prezentare a unei tinere creatoare/pictorițe.
      După cum am menționat şi într-un articol/comentariu precedent, scopul nostru nu e acela de a promova doar branduri foarte cunoscute şi internaționale care au deja un public numeros, ci acela de a încuraja românii din țară sau din afară care doresc să pună pe picioare un business decent. Acel business poate fi la o scară foarte mică, în faza inițială de atac, când nu multă lume a auzit de el şi când acel om, antreprenor, are nevoie de ajutor pentru a testa ideea sa şi a obține feedback de la cei care vor intra în contact cu brandul lui.
      Orice antreprenor poate astăzi aspira la a crea un brand / love brand / lovemark şi noi dorim să îi incurajăm pe cei care au curajul să se lanseze pe piața românească şi mai apoi poate internațională, aşa cum este şi cazul acestei tinere pictorițe, Maria Dermengiu, pentru care arta aplicată este atât pasiune, cât şi sursă de venit. În primă fază, inițiativa sa nu are un impact colosal şi nu stârneşte poate aceeaşi admirație ca alte branduri mult mai cunoscute, dar sperăm că, pe viitor, se va dezvolta dacă lumea va fi receptivă la munca şi talentul ei.
      Astăzi ea face parte din generația de antreprenori români. Creațiile ei nu vor fi poate pe gustul tuturor, dar e normal să fie aşa pentru că fiecare are preferințe şi gusturi foarte personale. Nu toți apreciem aceiaşi artişti, aceeaşi muzică, nu avem toți acelaşi stil vestimentar şi e destul loc sub soare pentru toată lumea. E timp şi spațiu pentru fiecare să se lanseze într-un business, să încerce să se dezvolte şi să îşi definitiveze un stil pe măsura ce trece timpul. Doar timpul ne va spune de va reuşi să se impună pe piață sau nu.
      Inovantă sau nu, este o inițiativă a unei românce de a prezenta lumii viziunea ei asupra artei într-un stil care îi este propriu. Şi pe lângă ea, vor mai urma şi alți români şi alte românce care se vor prezenta ei înşişi sau vor fi prezentați de noi; români care nu au neapărat business-uri de succes, dar care încearcă, la nivelul lor, să dezvolte o idee, în loc să stea în banca lor fără să scoată un sunet şi să îi aştepte pe alții să se exprime pentru ei.
      Nu doar o persoană va reprezenta România, nu dorim să decernăm vreun premiu unei singure persoane; credem că suma mai multor oameni şi a diverselor inițiative de tot soiul vor putea sugera (sugera şi nu defini în mod irevocabil) un spirit românesc, care va putea evolua cu timpul.
      “I’m Romanian” este un program pe care noi l-am lansat pentru a prezenta români activi în diferite sfere de interes. În cazul în care sunteți interesat să citiți mai mult despre produse româneşti de tot soiul şi nu neapărat despre oameni, vă invităm să citiți rubrica recent lansată, dar care va fi îmbogățită pe parcurs – “Fabricat în România”. Ea va fi dedicată produselor româneşti şi nu oamenilor.

      Mulțumim !

      Like

      • Bună ziua! După cum puteţi veţi observa, în comentariul meu la acest articol nu v-am adus nici o critică. Ceea ce am găsit că este discutabil este afirmaţia creatoarei (nu a dv.) că proiectul său de artă aplicată „a devenit un brand, un lovemark pe piața noastră” (citat din creatoare). În prezentare, creatoarea nu vorbeşte, deci, despre „aspiraţia” de a deveni brand şi lovemark, ci despre un fapt deja existent. Nu vreau să mai insist şi să scriu despre utilizarea nelegitimă a unor concepte din branding. Spun doar atât: ştiu să citesc! Ştiu, prin urmare, despre ce anume am scris, ce afirmaţii am făcut şi ce răspunsuri ar trebui să primesc la comentariile mele. În rest, apreciez că îmi răspundeţi civilizat, fără să insinuaţi că emit vreo ură înspre cineva (cum insinuau alţi comentatori). De aceea, aveţi din partea mea un punct foarte important. În final, reamintesc, pentru toţi doritorii de brand şi lovemark, că e necesar să spui consumatorilor adevărul pe care tu ai dori să-l auzi dacă ai fi în locul lor, iar statutul de brand ţi-l conferă consumatorii şi nu publicitatea hiperbolizantă sau frauduloasă a producătorului sau a unor agenţii de publicitate.

        Like

Leave a comment

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s