Cotidianul devine mai intens, mai viu, mai colorat grație echipei Diorama Concept

1 comment
GȂNDURI, OAMENI

Cotidianul devine mai intens, mai viu, mai colorat grație echipei Diorama Concept

Primǎvara e anotimpul meu preferat : frigul iernii se disperseazǎ complet, soarele începe sǎ ne lumineze şi sǎ ne încǎlzeascǎ din ce în ce mai mult, renunțǎm la hainele groase, ținutele de zi devin din ce în ce mai feminine, articolele vestimentare purtate sunt din ce în ce mai colorate, zâmbetul devine un accesoriu permanent (sau cel puțin aşa vreau eu sǎ cred), energia ne ritmeazǎ zilele, totul se dinamizeazǎ în jurul nostru. Începând cu sezonul primǎverii (şi apoi continuând vara), îndrǎznim deci sǎ devenim mai voioşi, mai zâmbitori, mai energici, mai colorați. De curând (de pe la sfârşitul anului trecut mai exact), am descoperit un brand creat de trei românce (Anca Ignǎtescu, Sorana Moțoc și Oana Stan) care redǎ perfect în opinia mea aceastǎ stare de spirit. Universul brandului Diorama Concept est în acelaşi timp plin de viațǎ, energic, romantic şi boem : poezia culorilor, dragostea pentru animale, gustul pentru artǎ şi frumos se imbinǎ perfect, iar produsele (majoritatea din piele) propuse pe piața europeanǎ (maxi-genți de shopping, poşete, plicuri, brǎțǎri, truse de machiaj, huse pentru tablete şi telefoane, obiecte de decor) sunt minunate şi au o importantǎ notǎ de originalitate prin prospețimea adusǎ în mare parte grație imprimeurilor colorate imaginate de Anca.

Povestea acestui brand este una foarte frumoasǎ pentru cǎ “a început cu o prietenie”, ne spune Anca, dotatǎ cu un spirit artistic şi creativ debordant. “O cunosc pe Sorana de mulți ani şi am fost foarte apropiate chiar de când ne-am cunoscut. Eu îmi doream sǎ scot graficile mele în afara tabloului convențional.” Acestui duo, pe parcurs, i s-a alǎturat şi Oana : “Împreunǎ cu Sorana am început sǎ coordonez construcția unei reviste online de lifestyle şi fashion, dar şi extinderea unui business în Ecuador. Lucrând cu Sorana, era inevitabil ca acest proiect sǎ nu ajungǎ şi în mâinile mele la un moment dat.” Astfel, trio-ul de românce a reuşit sǎ consolideze relația lor de prietenie sub forma proiectului de artǎ ambientalǎ şi modǎ Diorama Concept : Am împletit dragostea pentru artǎ cu nevoia lucrului practic. Cred cǎ a ieşit ceva foarte frumos.”, ne mǎrturiseşte Sorana. 

echipa Diorama Concept

De la stânga la dreapta : Anca, Oana, Sorana

Eu am fost atrasǎ imediat de farmecul brandului şi conceputului propus de cele trei tinere românce, aşa cǎ nu am ezitat sǎ le contactez pentru a împǎrtǎşi cu ele entuziasmul meu şi pentru a afla mai multe despre acest brand. Vǎ las aşadar şi pe voi sǎ aflați mai multe despre ele şi despre brandul creat, care are sediul social în Londra (pentru cǎ studiile au indicat cǎ publicul țintǎ cel mai mult atras de ideea lor era cel englezesc), dar ale cǎror produse sunt distribuite în 20 de țǎri europene, printre care desigur şi România, țara lor natalǎ şi unde este asiguratǎ şi o bunǎ parte a producției.

3 membri fondatori… Care sunt atuurile şi rolurile fiecǎreia dintre voi ?

Anca : “Mǎ ocup de partea de creație…de ilustrațiile pentru obiecte, dar şi de designul lor…deşi asta nu înseamnǎ cǎ rezultatul îmi aparține în totalitate. Deşi produsele au ca punct de plecare creațiile mele, obiectul final este rodul unei minunate munci de echipǎ. Ne consultǎm în permanențǎ şi constat cu bucurie cǎ o prietenie lungǎ a devenit şi mai puternicǎ de când lucrǎm împreunǎ.”

Oana : “Mǎ ocup de partea de coordonare a tot ce înseamnǎ Diorama Concept, de o micǎ parte de comunicare şi, împreunǎ cu Anca, ne luptǎm cu producția.”

Sorana : “Eu mǎ ocup de partea mai pragmaticǎ şi mai puțin creativǎ : calcule, variante de vânzare, contabili, avocați, bǎnci…nimic fancy 🙂 “

Care sunt hobbyurile voastre preferate ?

Anca : “Nu pot spune cǎ am hobbyuri, dar pot vorbi în schimb de pasiuni. Mi-a plǎcut de când eram foarte micǎ sǎ desenez, sǎ modelez…sǎ cofecționez jucǎrii. Mi-am petrecut copilǎria având destul de puțin contact cu alți copii şi, în lumea mea izolatǎ, arta a fost un refugiu şi totodatǎ un suport… Aşa am reuşit sǎ învǎț sǎ comunic cu cei din jurul meu…construind lucruri care sǎ placǎ… Am crescut cu multe animale şi mi s-a insuflat de timpuriu dragoste şi respect pentru ele. În ultimii ani am plasat o mulțime de câini fǎrǎ stǎpâni cǎtre familii adoptive şi am simțit cǎ aşa viața mea capǎtǎ sens… Caut şi am cǎutat mereu sǎ fac lucruri care sǎ conteze, care sǎ mǎ facǎ sǎ mǎ simt utilǎ… de aceea nu pot vorbi de hobbyuri…”

Oana : “Bineînteles cǎ moda, shoppingul a fost o pasiune şi va rǎmâne întotdeauna; a devenit o normalitate. De asemenea, muzica a fost dintotdeauna pasiunea mea, iar în ultimii ani a devenit indispensabilǎ şi am început sǎ-i aloc buget : cumpǎr piese online, viniluri, pick up, diferite echipamente de sunet pentru îmbunǎtǎțirea calitǎții. Mai pe scurt, nu cred cǎ mai pot locui vreodatǎ într-o casǎ în care sǎ nu existe un sistem audio bun.”

Sorana : “În ultima vreme se pare cǎ hobbyurile sunt pe ultimul plan pentru mine: am doi copii care îmi ocupǎ tot timpul. Şi acum scriu cu unul dintre ei în brațe. Dar, îmi place sǎ cǎlǎtoresc, mǎ pasioneazǎ cunoaşterea oamenilor şi a locurilor noi. Îmi place sǎ scriu… sper ca la un moment dat sǎ mǎ loveascǎ un val de inspirație care sǎ nu mǎ lase sǎ mǎ ridic de la calculator.”

diorama-concept-bags-shopper-printed-leather-03-pret-415RON

Care sunt principalele voastre surse de inspirație ?

Anca : “Mǎ inspirǎ tot ce e viu… În colecția actualǎ ‘Fragments of painted life’ , dragostea mea pentru animale e punctul principal.”

Oana : “Mister Google.”

Sorana : “Muzica, oamenii. Propria imaginație câteodatǎ.”

Diorama-Concept-Fashion-Bracelet-printed-leather-Midnight-blossom-cropDe ce ați numit brandul “Diorama Concept” ?

Anca : “Din dorința de a face cumpǎrǎtorul sǎ se simtǎ integrat într-un univers artistic în care arta prinde viațǎ! Scopul dioramei, dupǎ conceptul introdus de Louis Daguerre, este transpunerea privitorului într-un fragment de lume recreatǎ, fie cǎ e vorba de un peisaj sau de o scenǎ istoricǎ… Noi încercǎm transpunera într-un univers fantastic unde e doar armonie…un univers ideatic în care cu toții am evada din când în când…”

Care este specificul produselor comercializate ?

Anca :” Arta poate fi purtatǎ ! Este conceptul businessului nostru…şi de aici şi obiectele care în prezent sunt genți, brǎțǎri, corpuri de iluminat.”

Oana : “Lucrǎm în paralel la câteva prototipuri de haine, pregǎtim surprize pentru varǎ.”

Sorana : “Aşteptǎm cât mai mult feedback din partea cumpǎrǎtorilor. Vrem sǎ producem itemuri frumoase şi folositoare.”

Care este ritmul de producție ? 

Anca : “Ne-am propus în primǎ fazǎ o colecție pe an cu obiecte introduse treptat.”

Oana : “În ceea ce priveşte localizarea producției, piesele nu sunt în integralitate produse în România; unele piese îşi gǎsesc rezolvarea în afara granițelor, ca şi multe alte branduri.”

Website-ul unde se pot cumǎara pentru moment produsele este www.dioramaconcept.co.uk. De ce toatǎ comunicarea corporate este în englezǎ ? 

Sorana : “Ne dorim ca Diorama Concept sǎ fie un business de succes la nivel internațional. Şi nu mai credem în afacerile care trǎiesc doar datoritǎ pasiunii celor care le fac. În concluzie, Diorama trebuie sǎ fie un demers profitabil, iar din studiile pe care le-am facut, România nu poate acoperi un target suficient de mare. Piața cea mai atrǎgǎtoare în momentul ǎsta pentru noi este Marea Britanie. În curând produsele noastre vor fi disponibile şi pe site-uri englezeşti.”

___________

Pentru a vizualiza şi percepe mai bine identitatea, viziunea şi starea de spirit ale brandului, le-am rugat pe cele trei fondatoare sǎ participe la un exercițiu creativ şi sǎ schițeze portretul chinezesc al brandului Diorama Concept. Şi uitați rezultatul :

Dacǎ ar fi o culoare, care ar fi aceea? 

Anca : “Iți dai seama ce greu ar fi pentru mine sǎ definesc printr-o singurǎ culoare ceea ce ilustrez... Dacǎ privesc din perspectiva culturii chineze, atunci aleg roşu – foc şi varǎ ! Culoarea caldă a sângelui și a vieții !”

Oana : “Galbenul stimuleazǎ activitatea mentalǎ şi trezeşte curiozitatea, învioreazǎ încǎperile şi îmbunǎtǎțeşte dispoziția.”

Sorana : “Hai şi albastru 🙂 “

(–> se imbinǎ aşadar cele 3 culori ale steagului românesc; complementaritatea celor trei membre ale echipei este evidentǎ)

Dacǎ ar fi o melodie, un stil muzical ? 

Oana : “‘We can be heroes just for one day‘ – scrisǎ de artiştii David Bowie şi Brian Eno, cu o linie melodicǎ eroicǎ şi înǎlțǎtoare; este exact ce trebuie când avem nevoie de o reîncarcare energeticǎ sǎ spunem.”

(–> se remarcǎ energia, entuziasmul şi speranța, trǎsǎturi identitare ale brandului)

Dacǎ ar fi o plantǎ ?

Anca : “Crizantemele. Când le simt mirosul îmi revin în minte toate acele momente dinaintea iernii de când eram copil…şi misterul…ceva ce rǎsare când totul în jur se stinge… culoare şi viațǎ pe un fundal ce se pregǎteşte sǎ adoarmǎ.”

Oana : “Greu de ales, eu am o mare slǎbiciune pentru flori : plantez, le îngrijesc … şi mǎ uit lung la ele, ca la nişte tablouri. Dacǎ stau sǎ mǎ gândesc, îmi pare rǎu cǎ nu îmi pot planta în casǎ flori de câmp, multe la un loc…”

Sorana : “Crinul alb. Pentru cǎ miroase superb.”

(–> emoții, amintiri dragi, apropierea de naturǎ, de frumos, început, renaştere, culori, sobrietate, simplitate şi eleganțǎ)

Dacǎ ar fi un animal?

Anca : “Flamingo…este logo-ul Diorama. Un Flamingo fantastic.”

(–> grație, viațǎ, culoare, creativitate, vis)

Dacǎ ar fi un film? 

Anca :”‘Blue’, filmul lui Derek Jarman. Un simplu ecran albastru saturat, o culoare neschimbǎtoare, o coloana sonorǎ având doar vocea lui şi a naratorilor descriind viața şi viziunea sa. Un portet de experiențe proprii şi alegorice şi o explorare de sensuri asociate unei culori. Cuvinte şi stǎri…suficient pentru ca mintea ta sǎ introducǎ imagini… ‘Blue of my heart, blue of my dreams, slow blue love of delphinium days, blue is the universal love in witch man bathes- it is the terestrial paradise’… Este povestea vieții unui artist…mai mult decât un film, aşa cum piesele noaste am vrea sǎ fie mai mult decât simple obiecte de consum.”

Dacǎ ar fi un fel de mâncare ?

Anca : “Ceva colorat intens ! Ceva festiv ! Ceva vesel, ceva ce marcheazǎ un moment aparte…un tort !”

(–>surprizǎ, bucurie, zâmbet, celebrare, partaj)

diorama-concept-bags-shopper-tote-leather-printed-bag-01-pret-625RON

Dacǎ ar fi o ambianțǎ/ atmosferǎ ?

Oana : “Serele de fluturi: este foarte cald, linişte, colorat de nu mai ştii unde sǎ te uiți, la ce colț de serǎ, la ce floare. O atmosferǎ surprinzǎtoare pentru cǎ nu ştii niciodatǎ când va trece un fluture imens colorat pe lângǎ tine sau când se va aşeza pe mânǎ sau umǎrul tǎu. Aşa percep şi desenele Ancǎi: viu colorate dar delicate, surprinzǎtoare pentru cǎ întotdeauna descoper un element nou, ceva ce nu am mai vǎzut pânǎ atunci în locul acela. O lume complexǎ surprinsǎ într-un spațiu definit.”

Dacǎ ar fi o carte/ un autor ? 

Anca : “‘The Circular Ruins’ – Jorge Luis Borges. O carte esențialǎ, o lume care se rescrie  la infinit. O mǎrturie a creației continue. Toți suntem creația cuiva, dar în aceeaşi mǎsurǎ capabili sǎ fim creatori noi înşine.”

Pe cine sau ce admirǎ brandul/echipa Diorama Concept ?

Anca : “Inovația şi creativitatea…pe cei ce reuşesc sǎ iasǎ din cotidian.”

Pe cine sau ce urǎşte brandul/echipa Diorama Concept ?

Anca : “A urî e prea mult…dar fugim de comun şi mimetism…”

__________

Un cuvânt de rǎmas bun ?

Anca : “În prezent pregǎtim o extindere şi pe alte suporturi a graficilor noastre, vom introduce şi piese vestimentare…dar mai mult nu pot spune. Aş strica surpriza 🙂 “

Oana : “Prin prisma produselor noastre de calitate, ne dorim sǎ aducem zâmbetul pe buze. Diorama concept este un shop de artware… sperǎm ca produsele sǎ aibǎ un loc aparte în garderoba fiecǎrei femei şi sǎ surprindem plǎcut pe viitor.”

Puteți descoperi piesele colecției “Fragments of painted life” pe website-ul oficial : www.dioramaconcept.co.uk sau pe pagina Facebook Diorama Concept.

Diorama-concept-Fashion-Bracelet-printed-leather-Royal-Deco-logo

O primǎvara frumoasǎ şi coloratǎ !

Andreea

Advertisements
Posted by

About beautiful Romanians, interesting projects and fascinating landscapes Despre români frumoși, proiecte interesante şi locuri fascinante

One thought on “Cotidianul devine mai intens, mai viu, mai colorat grație echipei Diorama Concept”

  1. Pingback: Moda ȋn Moldova cu Dana Macsim | GȂND NOU

Leave a comment

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s